Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Motorizált luxuslakosztály
Riva 44 Rivarama

A Riva gyár jelenlegi palettáján vannak gyorsabb, nagyobb, drágább és újabb modellek is, mint a Rivarama, mégis ez a kis open yacht tekinthető a legendás hajógyár emblematikus termékének. A stílus, a fényűzés, a hagyomány és az innováció olyan elegye, ami csak a csillagok nagyon szerencsés együttállásakor születhet, még a legjobb családban is.

Nem újdonság, hogy a Riva hajógyár luxusjachtokat gyárt. Ez még akkor is így van, ha az éppen vizsgált hajó, a Rivarama mindössze 44 lábas. Ez balatoni méretekhez szokva ugyan nagynak tûnhet, de egy tengeri kikötőben bizony picinyke. A Riva kínálatában alulról a második, míg fölötte, nagyjából tízlábanként egészen 115-ig bővül a paletta.
Miért sorolom mégis a luxus kategóriába? Például a pazarló térkihasználás okán. Ebben a méret-kategóriában ugyanis teljesen természetes, hogy egy hajón kettő, vagy akár három kabin is legyen. Ügyes beosztással ez nem túlzott tervezői kihívás, még akár az open kategóriában sem, fly bridge hajókról már nem is beszélve. Ezzel szemben hány kabint kínál nekünk a Rivarama? Egyet. Az viszont inkább elnöki lakosztály, mint kabin. Tágas, kényelmes, gazdagon felszerelt, tehát fényűző. Szintén luxuskörülmény, hogy nem kell aggódni a kabinok közötti áthallásról, hiszen nincs másik kabin. Frappánsabb megoldás ez bármilyen falvastagságnál, vagy hangszigetelésnél, nem?



Amíg ez az egyetlen lakosztály térkihasználás szempontjából pazarló, addig a hajó külső megjelenésében stílusos. Nincsen szükség felépítményre, így ez a jacht arányaiban és formavilágában motorcsónak-szerű, amitől megtévesztően kisebbnek tűnik még valóságos méreténél is. Itt állunk hát egy érzékszervi csalódás mellett, amely egy-két kabinnal kevesebbet kínál, mint hasonló méretű versenytársai. Itt állunk, és a szánk nyitva van, hiszen a Rivarama olyan, mint egy ékszerdoboz, minden apró részletében tökéletesen kidolgozott. A felhasznált anyagok mindenütt a legnemesebbek. Az orrfedélzet faborítása például mi más lehetne, mint kőrisintarziás mahagóni? Ha már Riva...
A felszereltség luxusát azzal adhatnám vissza, ha listába foglalnám, de az nem lenne túl olvasmányos, valamint más cikkek elől foglalná a helyet az újságban. Példákat hozok hát. A középső konzolos kormányálláshoz olyan kapitányi fotel tartozik, mely gombnyomásra pár másodperc alatt háromszemélyessé bővül. A franciaágy alatti ruhatároló fiókhoz egy pontosan beleilleszkedő bőrönd jár, persze a legjobb fajtából. A kompakt kis konyha gyorshűtőt is kínál, hogy kedvenc pezsgőnket már néhány perccel a fedélzetre érkezés után az ideális hőfokon élvezhessük, és folytathatnám.
A motorcsónak-szerű megjelenés nem csupán jelmez, a Rivarama menetteljesítményével megfelel annak az elvárásnak, amit megjelenése alapján támasztunk vele szemben. Kettő darab 800 lóerős MAN motorja 41,5 csomós végsebesség elérését teszi lehetővé, amivel kevés elnöki lakosztály kérkedhet rajta kívül. Amiben viszont sokszorosan felülmúlja a motorcsónakokat, az a tengerállósága. 13 tonnás (üresen) tömegének köszönhetően a hullámzást sokkal jobban bírja, míg 1400 literes üzemanyagtartálya 230 mérföldes hatósugárral ajándékozza meg. Ezek azért már nem motorcsónak dimenziók. mint ahogyan az sem motorcsónakra utal, hogy egy kis legénységi kabin a motortér közelében az alapfelszereltséghez tartozik. Biztos, ami biztos.
Jelen bemutató után vélelmezhető, hogy ezt a kivételes hajót nem számító mérlegelés után vásárolják meg tulajdonosaik. Olyan kifinomult életstílus kellékének számít, melyben a szigorú racionalitásnak ritkán van helye. Ha valaki cikkem nyomán tehát vágyat érez, hogy élőben is megnézzen magának egyet, nem fog nagyot tévedni, ha Monaco, Portofino, Capri vagy Porto Cervo felé veszi az irányt. Ha más méregdrága kikötő jut eszébe, az is megteszi.

Technikai adatok
Külsô hossz:
650 cm
Belsô hossz:
440 cm
Külsô szélesség:
266 cm
Belsô szélesség:
156 cm
Tömlô átmérôje:
55 cm
Kamrák száma:
5
Benzintank:
150 l
Maximális motor:
200 LE
Tömeg:
700 kg
Kategória:
C, B
Utasok száma:
12 vagy 1400 kg

 

 

 

 

 


Csőregh Zoltán

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink